مقایسه ی مسی و درونالدو



















Blog | Profile | Archive | Email | Design by | Name Of Posts


فقط خوشگلا بیان

هر چی دوست داری

مارکا پس از آنالیزی دقیق رونالدو را بهتر از مسی معرفی کرده است .

کریستیانو یا مسی ؟ مسئله این است . کریستیانو و مسی بهترین بازیکنان دو سال اخیر فوتبال جهان بوده اند ، هم از نظر فردی و هم از نظر تیمی . مقایسه مشکل  است . اگر لازم باشید که یکی از آنها را انتخاب کنیم واقعا کار سختی پیش رو داریم . تنها نیاز یک تیم در زمان خاص است که می تواند یکی را بر دیگری ارجحیت بخشد .

آنالیز بسیار دقیق نشان می دهد که ستاره پرتغالی از بازیکن آرژانتینی بازیکنی کامل تر است . کریستیانو در ضربات ایستگاهی ، سرعت و قدرت بدنی بسیار حرفه ای تر از مسی است .

این دو بازیکن تقریبا هم سن هستند و کریستیانو تنها دو و نیم سال بزرگتر از مسی است و هر دو در نقطه مشابهی در زمین فوتبال فعالیت می کنند ، پستشان روی کاغد در جناحین است اما می توانند که به خط حمله اضافه شوند . بدون توضیح اضافه به آنالیز دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان می پردازیم .

بازی تیمی
کریستیانو رونالدو 7
مسی 8
هر دو ذاتا به بازی فردی علاقه بیشتری دارند تا این که به تیمشان کمک کنند . البته مسی روی بازی تیمی تیمش بهتر کار می کند و قانونمند تر است . مسی با وجود آن که بیش از حد با توپ کار می کند اما روحیه تیمی و همکاری زیادی با هم تیمیهایش دارد . او دوست دارد که توپ از عقب به او برسد .
کریستیانو بیشتر دوست دارد که تنها کار کند .او بیشتر توپ را می گیرد و خودش خرکت می کند چرا که می داند خودش می تواند گره گشا باشد . مسی دوست دارد که بیشتر در بازی باشد و نقش محوری در تیم دارد اما کریستیانو زیاد به تاکتیک تیم توجهی ندارد و می تواند که در چند نتیجه نتیجه را به نفع تیمش عوض کند .

تکنیک فردی
کریستیانو رونالدو 9
مسی 9
تقریبا عالی .این دو بازیکن بسیار با تکنیک هستند و هر لحظه که توپ به پایشان برسد به سختی می توان آن را از پایشان جدا کرد . پاس دادن ، هدایت توپ و ... آنها عالی است . کریستیانو بر خلاف مسی که بیشتر روی پای چپش متمرکز است می تواند با هر دو پایش کار کدر. دو بازیکن تکنیک فردی کاملا متفاوتی دارند . مسی بیشتر به سمت فضاهای خالی حریف حرکت می کند اما کریستیانو مسیرهای شلوغ را ترجیح می دهد چرا که قدرت بدنی بالاتی دارد . هر دو بازیکن به گونه ای شناخته می شوند که گویی توپ عضوی از بدنشان است .

قدرت بدنی
کریستیانو رونالدو 10
مسی 7
این یکی از جنبه هایی است که میان این دو تفاوت زیادی وجود دارد . کریستیانو رونالدو به معنای واقعی قدرت بدنی بالایی دارد . او با توجه به کارهای بدن سازی زیادی که انجام داده است بدن بسیار نیرومندی دارد .
تکتیک او بر اساس قدرت بدنی بالایش است . او علاوه بر سرعت توانایی تنه زدن بالایی دارد . ماهیچه هایش عریض هستند . مسی قدرت بدنی بسیار نازل تری دارد . عرض شانه او کم است و راحت دچار مصدومیت می شود .

سرعت
کریستیانو رونالدو 9
مسی 8
این دو بازیکن در سرعت نیز با هم تفاوت دارند . کریستیانو رونالدو بسیار سریع تر است و مسیرهای 20-30 متری را بسیار سریع تر می دود . مسیدر مسیرهای محدود و 4-5 متری سرعتش بالاست .
این دو بازیکن با توپ و بدون توپ سرعت یکسانی دارند که برای یک فوتبالیست این نکته بسیار ویژه و مهمی است .
قدرت بدنی بیشتر کریستیانو به وی اجازه می دهد که تا بتواند در مصاف های دو نفره بسیار موفق تر باشد . گامهای بلندش موجب می شود که بتواند در این امر بسیار موفق تر باشد .

چپ و راست دریبل زدن
کریستیانو رونالدو 8
مسی 10
قرار کردن و دریبل زدن تخصص مسی است . او دریبل های ریز را بسیار سریغ می زند . وقتی که توپ به پایش برسد کمتر مداقعی توانایی جدا کردن آن را دارد . او همچنین توانایی حفظ توپ بالایی دارد و از این لحاظ از بازیکن پرتغالی سر است . مسی از این نظر در جهان بی نظیر است .
شیوه دریبل کردن کریتسیانو رونالد وبه تعداد  ضربه پای بیشتر و فضای بیشتری نیاز دارد . البته این ویژگی با توجه به چند پسته بودنش برایش مفید است .

شم گلزنی
کریستیانو رونالدو 9
مسی 8
ستاره پرتغالی در این امر رکورد دار است . با دو پایش شوتهایی می زند که سرعت بالایی دارد . او بارها و بارها از مکان های غیر ممکن شوتهای فوق العادهزیبا زده است . او در سال 2008 با زدن 42 گل عنوان آقای گلی اروپا را کسب کرد .
مسی همیشه سعی می کند که توپ را روی پای تخصصی اش جفت و جور کند و همین کار را برای حریف ساده تر می کند .

پاس
کریستیانو رونالدو 9
مسی 9
مسی در فرستادن پاسهای کوتاه در مکانهای فشرده متبحر است . دید بالایی در بازی دارد و همیشه پاسهایش در جای مناسب در مقابل پای مهاجمان تیم قرار می گیرد . پاسهای کریستیانو رونالدو بلند تر است و بسیار دقیق می تواند توپ را به نقاط مختلف زمین می برد . در کل هر کدام شیوه پاس دادن خاصی دارند .

قدرت سرزنی
کریستیانو رونالدو9
مسی 7
گلی که مسی با ضربه سر در فینال رم برابر منچستر زد حرکتی غیر عادی از این بازیکن بود و مسی خود را سرزن معرفی کرد و البته کریستیانو رونالدو در مسی نشان داد که در زدن ضربه سر توانایی ویژه ای دارد . او بسیار زیبا می تواند روی هوا پرواز کند و ضربه محکمی با توپ به سر بزند .

رهبری تیم
کریستیانو رونالدو9
مسی 7
رونالدو تازه به مادرید آمده است و انتظار ویژه ای از او نمی رود اما رونالدو در پرتغال کاپیتان تیمش است و در منچستر هم یکی از کاپیتان ها بود . کاراکتر قدرتمند او و جاه طلبیش می تواند به هم تیمی هایش کند . مسی کمرو تر است . کسانی که به رختکن بارسلونا نزدیک هستند می دانند که او زیاد با هم تیمی هایش درگیر نمی شود .  شخصیت او میانه رو تر است .

خطاها و پنالتی ها
کریستیانو رونالدو 9
مسی 7
کاشته های کریستیانو رونالدو بی نظیر است و تخصص او به شمار می آید . کریستیانو گلهای بسیاری از روی ضربات آزاد و نقاط پنالتی به ثمر رسانده است . مسی معمولا ضربات پنالتی را گل می کند اما متخصص آن نیست . روی ضربات آزاد نیز به ندرت توفیقی حاصل می کند .

دریپل ها

کریستیانو رونالدو:9

مسی:9

رونالدو و مسی دریپل های خاص خودشون را دارن واز هر کدام هم زیبایی های خودش را دارد و این دو دراین زمینه مساوی اند

نتیجه:رونالدو نسبت به مسی بر تر است


 


نظرات شما عزیزان:

مـریــم
ساعت12:05---11 آذر 1390

دلم میخواد زندگیمو موقت بدم دست یه نفر دیگه و بگم :

تو بازی کن تا من برگردم.

نسوزی ها !!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در یک شنبه 11 / 9 / 1390برچسب:,ساعت11 قبل از ظهرتوسط mahsa | |